matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Friday, November 5, 2010

Mencari Identiti Blogger Yang Hilang

Hutang emas dibawa belayar hutang tag kenalah buat tag tu jugak. "Once you have been tagged, you are supposed to write a note 25 random facts, or goal about you. At the end choose 25 people to be tagged, you have to tagged the person that tagged you. If I tagged you, it means I want to know more about you."

1. Nama mengikut surat beranak ialah Muhammad Affiq Bin Muhammad. Dilahirkan secara ceasarean dari perut ibu. Alhamdulillah baru sahaja mencapai usia 21 tahun. Masih belum berkahwin.

2. Antara nama panggilan yang pernah melekat ialah apek, achong dan matpek.

3. Anak sulong dan adik beradik gua semua lelaki.

4. Tinggal, membesar dan bersekolah di Kelantan. Tak pernah berpindah rumah sejak dari lahir lagi.

5. Pernah bersekolah di sekolah berasrama penuh sejenis di Kuala Lumpur selama 2 tahun di tingkatan 4 dan 5. (2 tahun batin gua terseksa bhai bila sekolah semua laki nih)

6. Akibatnya pernah terlanjur menjadi pembaca tegar novel cinta setelah terpengaruh dengan rakan2. 2 hari tu biasa je gua habiskan satu novel. Sekarang sudah insaf dengan tabiat ini.

7. Dikatakan mempunyai bibir yang agak merah...eeuuww. Tak tahu kenapa jadi begini (tension gila masa sekolah bila kawan kawan termasuk cikgu2 tanya awak ni pakai lipstick ke)

8. Mempunyai tabiat tidur yang melampau. Bila tak tidur kadang2 boleh mencapai satu hari dan bila tidur pun mesti lama gila.

10. Pernah patah tangan kanan semasa tadika disebabkan jatuh dari pokok rambutan. Time tu gua bukan tengah mencuri buah atau skodeng awek lalu.

11. Suka korek tabung masa kecik2 dulu tapi tak suka korek hidung di depan orang ramai

12. Sudah terjebak dalam arena drama korea walaupun tak pernah sepanjang hayat menjejakkan kaki ke bumi Korea. Cuma pernah melantak di Seoul Garden sahaja.

13. Mula belajar memandu kereta ketika berumur 16 tahun. Dan hanya sekali sahaja dalam sejarah pernah langgar bontot kereta orang. Itupun sebab orang depan yang salah

14. Memiliki kereta atas nama sendiri (bulan2 gua bayar sendiri tau)

15. Baru meminati bidang fotografi dan sangat beringinan untuk memiliki sebuah kamera DSLR  

16. Peminat barangan Body Shop tapi masih tak expert dengan Adobe Photoshop

17. Kurang menyukai haiwan bernama kucing walaupun kat rumah ada je bela kucing. Paling benci apabila  kucing duk main2 kat kaki masa makan. Gua tak tahan beb..

18. Boleh bermain semua jenis sukan tak kira lah sukan darat atau air mahupun sukaneka.

19. Benda yang wajib dibawa apabila keluar ialah wallet, jam tangan, cincin, kunci kereta dan juga handphone

20. Dalam dashboard kereta selalu ada barangan spare seperti berus gigi, perfume, minyak rambut, deodorant

21. Masih lagi menggunakan kotak pensel yang sama dari form 2. Sticker dragon ball pun ada lagi dalam tu. Biarlah sudah berkarat hijau pun, dia tetap menjadi pujaan hatiku.

22. Bila mana menjelmanya musim exam pasti akan ada satu atau dua jerawat timbul di muka.

23. Memandangkan sekarang rambut gua dah panjang, gua selalu ikat rambut toncang ala ala genji apabila berada di rumah.

24. Seorang yang skema, poyos dan penyegan. Tapi kadang2 gua rasa gua ni seksi..haha 

25. Kawan2 sekelas ramai yang tak kenal gua masa awal2 masuk degree farmasi sebab kehadiran sangat tidak memuaskan. 

26. Kalau perasan gua lupa nak buat point yang ke 9 hehehe Okeh  kira setel la ek buat benda ni. Dah takda dah hutang tag dengan siapa2 lagi. Lepas ni boleh tidur lena. Aku tak tahu nak tag siapa dah. So, siapa2 yang baca entri ni anda secara automatik telah ditag oleh tuan blog. 


5 comments:

Anis izyan Abd Rahman said...

adoyai achong~
lu rase lu sexy ke??
hahah..

tapi ape kaitan body shop dgn adobe photoshop?

Unknown said...

wooww..gua berasa sangat seksi bila menulis entri ini tanpa memakai baju..hahahhahaha

kaitannya hanyalah penggunaan kata 'shop' sahaja...

shapoji said...

wah best2...nak buat gak tapi malas nak tulis balik pjang siot....ko aku tulis dlam mimpi jer lah...

H.A said...

tinggalkan tapak kaki jap kat sni....waa.rambut pnjng ke..
"blog saya yg comot""

Unknown said...

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji : takda la panjang sangat pun..kira sekarang ni tahap serabai je. malas nak gi potong rambut. so, ikat je la..rasa selesa sikit..hehehehe

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD

Daisypath Anniversary tickers